סקירה לגבי השמועות – מה חדש באייפון 6?

אייפון 6, סדר בשמועות…

נסינו לעבור על אתרים בחו”ל ולראות מה משותף לשמועות, ננסה לעשות את זה מתומצת ולא כתבה ארוכה…שכן הרשת מלאה בתיאורים, ציפיות והערכות.

לאחר ההשקה…ננסה לראות מי היה קרוב

במבט חטוף

אייפון 6 (6 iPhone) של אפל צפוי לערוך בכורה ב -9 בספטמבר, הוא כנראה יהיה גדול יותר, מעוצב מחדש עם גדלים של 4.7″ ו – 5.5″. המודל של ה – 4.7 ” כנראה יושק ראשון שאת המודל של  5.5″ תשיק אפל מאוחר יותר, ישנן שמועות שעקב בעיה בתהליכי היצור.

אז למה לצפות?

השמועות על iPhone מהדור הבא (יקרא כנראה אייפון 6) כבר רצים באינטנסיביות במהלך החודשים האחרונים, עד אישור אפל על מועד ההשקה בספטמבר שכנראה יהיה ב – 9. רוב השמועות הינן לגבי גודל המכשיר, אשר גדל מאייפון 4 לאייפון 5 (3.5″ ל 4″) ועם iPhone 6, המסך יגדל עוד יותר. זה כמובן, מביא את האייפון הבא לקו אחד עם מתחרות מכשירים אנדרואיד ו Windows שאמצו כולם מציג גדול יותר (כגון LG, HTC, וכמובן מכשירי הגלקסי).

מה לגבי המסך?

יחד עם מסך גדול יותר, האייפון 6 יכלול תצוגת ספיר  (durable sapphire display), בדיווחים של South China Morning Post, צוטטו אנשים שנחשפו לאבי הטיפוס כי לשני הטלפונים יהיו תכונת צפיפות פיקסלים של 441 פיקסלים לאינצ, (1704 X 960) בהשוואה ל- 326 שיש כיום בתצוגות של אייפון S5 ואייפון C5.

יתר על כן, עיתון מהונג קונג מוסיף כי המכשירים החדשים יכללו מסך שטוח במקום מסך מעוקל כפי שהוצע על ידי דיווחים אחרים, וכי אפל תפסיק את הייצור של אייפון C5 לטובת אייפון S5 שייוצר מחומרים בעלות נמוכה יחסית להיום.

שמועה נוספת הינה שאייפון 6 יהיה המודל היחידי שיהיה זמין עם קיבולת אחסון 128GB, אשר הוזכרה בשמועות ובשרטוטים שהודלפו.

כנראה שהאייפון 6 יהיה דק יותר באופן משמעותי מאשר 5s iPhone הנוכחי, אשר הוא 7.6 מ”מ. הגרסה הסופית של 4.7 אינץ iPhone 6 אמור להיות 6.9 מ”מ עובי, אורך 138 מ”מ, ורוחב 66 מ”מ. ו – 5.5 אינץ iPhone 6 אמור להיות 7.1 מ”מ עובי, אורך 158 מ”מ, ורוחב 78 מ”מ.

מראה?

פחות מחודש לאירוע של ה – 9 בספטמבר ה iPhone המתוכנן של אפל, הדליפות של חלק לכאורה מ – iPhone 6 משותפות על בסיס יומי. בשלב זה, ראינו כמעט כל חלק של האייפון 6 4.7 אינץ, וזה נותן לנו מבט ברור איך המכשיר אמור להראות, שוב לכאורה.

למרות שאף אחד מההדלפות והשיטופים אינו ניתן לאמת כאותנטי, הם הגיעו ממערך של מקורות שונים והם מתאימים עם שרטוטי עיצוב שהודלפו בעבר. האיכות הגבוהה של רבים מהחלקים המתוארים בתמונות מצביעה גם כלפי האותנטיות שלהם.

נתחיל עם הפאנל הקדמי והאחורי של האייפון 6 4.7″, לפי התמונות שמודלפות אנחנו יוכלים אולי להבין איך יראה המכשיר, בתמונות, הקצוות של הלוח הקדמי מחודדים ומתמזגים בצורה חלקה לתוך הקצוות המעוגלים של הפאנל האחורי לעקומה חלקה ורציפה.

מסך?

מסך קריסטל ספיר, בדיקות חוזק הודלפו גם כן. סדרה של בדיקות עמידות שמערבות כיפוף וגירוד של הפנל הקדמי מה שמצביע על מסך מחוזק ועמיד יותר, למרות שבדיקות אחרונות שהודלפו הצביעו על כך שיכול להיות שהמסך לא יהיה כל כך עמיד ועשוי ספיר (ראה לעיל).

בגלל העלות היקרה של החומר, הדו”ח האחרון של הוול סטריט הג’ורנל דיבר עך כך שבאפל עשויים להשתמש בספיר רק בגרסאות גבוהה יותר שלהאייפון 6 –  4.7 אינץ ו5.5 אינץ, זאת אומרת שיכול להיות מצב שיהיו דגמים יקרים יותר.

מיקום כפתורים, כנראה כפתורי הווליום יהיו מאורכים יותר וכפתור ההדלקה של האייפון 6 יעבור מלמעלה (כמו באייפון 5) לצד בשביל לאפשר תפעול המכשיר ביד אחת ובצורה פשוטה יותר.

מה לגבי מצלמה?

לפי השמועות אין הסכמה על שיפורי המצלמה שאפשר למצוא באייפון 6, שמועה אחת הצביעה לעבר המשך השימוש בחיישן 8 מגה פיקסל שנמצא כרגע ב – אייפון S5 ואייפון C5, שמועה אחרת מצביעה על 13 מגה פיקסל חדשים עם חיישן של סוני.

חוץ מסוג החיישן שאפל תשתמש, יש גם שיפורי מצלמה אחרים ביצור. לדוגמא, אייפון 6 כנראה ישלב ייצוב תמונה אופטי (OIS). על פי הדיווחים אפל עובדת בשיתוף פעולה עם InvenSense. חברה שמייצרת גירוסקופ OIS. ייצוב תמונה אופטי עושה שימוש בתנועת מעקב כדי לפצות על אי יציבות המכשיר בעת צילום, המאפשרים תמונות וקטעי וידאו חדים יותר.

כנראה שבגלל עלות נראה את השילוב של OIS  רק בדגמים של 5.5 אינצ’.

מה לגבי הסוללה?

כנראה לפי השמועות הסוללה תהיה 1810mAh בהשוואה ל – 1560mAh של האייפון S5, הגדלה של 16% הספק סוללה.

אך אורך חיי הסוללה כנראה לא ישתנה משמעותית בגלל שינויים בגדלי המסך

מה לגבי המעבד?

אייפון 5S משלב מעבד של 64 סיביות 28 ננומטר A7 שמיוצר על ידי סמסונג. אייפון 6 של אפל לפי הדיווחים יהיה עם שבב של 20 ננומטר A8 מ – TSMC, אשר יהיה גם יעיל יותר וגם יצרוך פחות אנרגיה. אגב כנראה  שסמסונג ימשיכו להיות מעורבים בייצור, כל מנת להקל על חלק מעומס הייצור של TSMC.

השבב של ה – A7 שיפר ב- 31 באחוזים את הביצועים של ה –  A6 באייפון 5, וסביר להניח כי הקפיצה לשבב A8-20 ננומטר תציע שיפורים דומים בביצועים. שמועות ראשוניות הצביעו לעבר מעבד 64 סיביות ארבע ליבות לA8, אבל דו”ח יולי הציע מעבד A8 שעשוי למעשה להיות עם ליבה כפולה.

אייפון 6 של אפל ישודרג כנראה עם חיישן אטמוספרי יחד עם ה –  Coprocessor למדידת תנועה  שכבר קיים במעבד. על פי הנתונים שנחשפו בביתא של iOS 8 לחיישן האטמוספרי יהיה פוטנציאל להיות מסוגל למדוד מגמות מזג אוויר ונתוני גובה.

לכאורה, לפי שרטוטי חיווט שדלפו על האייפון 6 אישרו את קיומה של חיישן לחץ ברומטרי, שבה משתמשים מספר יישומים, כולל GPS ושיפור ניווט חיצוני / פנימי, חיזוי מזג אוויר, מדידות תפקוד ריאות, חיישני טמפרטורה ולחות ועוד.

תוכנות נוספות?

לפי השמועות אלו התכונות הנספות שיכולות להיות חלק מהמכשיר:

  • 802.11ac Wi-Fi – אפל כבר עושה בזה שימוש במכשירים אחרים, למעשה זאת מהירות פי שלושה מהמהירות של n802.11 שיש במכשירים היום.
  • NFC – האם סופסוף נראה את ה NFC במכשירי אפל, הדעות חלוקות.
  • ביצועי סוללה –   בגלל גדלי המסך כנראה שאורך חיי הסוללה לא ישתפר משמעותית.
  • שיפור במודם של ה LTE– שיפור של המודם שיתמוך ברשת LTE  ב 150MBPS במקום המודם שאפל עושה בו שימוש היום שתומך רק ב -100MBPS.
  • תחושה דינמית של המסך – על פי מקורות סינים, אפליקציות יוכלו לעשות שימוש במגע דינמי לפי ויברציות על מקומות שונים במסך.

לסיכום בין גרסת 4.7 ו – 5.5 אינצ’:

כנראה שהתכונות הבאות יהיו זמינות רק ב 5.5 אינצ’:

–          מסך ספיר קריסטל

–          מייצב תמונה אופטי

–          אפשרות ל 128GB.

קצת על IOS8?

עדכוני iOS של אפל, בדרך כלל קורים לאורך השקות האייפון, מה שאומר שהשקה של  – 6 iPhone תהיה כנראה עם IOS8. בתצוגה מקדימה בכנס המפתחים העולמי של אפל ביוני, iOS 8 מציג מספר תכונות חדשות המשפרות את האינטגרציה בין המכשירים הניידים ושולחן עבודה של אפל.

יחד עם כלים כדי לאפשר מעברים חלקים של משימות בין מכשירי iPhone, iPads, מחשבי מקינטוש, iOS 8 כוללת גם כלים משופרים לניהול הודעות, הודעות אינטראקטיביות, מקלדת “QuickType” חדישה, גישה משופרת ל – iCloud, יישומי בריאות וכושר חדשים  אשר נקרא בפשטות “בריאות”.

אנו מקווים שהצלחנו לעשות קצת סדר בבלגן…

בקרוב ב – www.y-not.co.il  כיסויים לאייפון 6, מגנים לאייפון 6, מגני מסך לאייפון 6 ועוד אביזרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פתיחת צ'אט
היי! אנחנו פה, יש לך שאלה?
היי! אנחנו פה, יש לך שאלה?